🌍„Śladami Dinozaurów” – Podsumowanie tajemniczej podróży w pradawny świat! 🦖
28.02.2025
Zakończyliśmy nasz fascynujący projekt „Jak wyglądał świat dinozaurów – tajemnice pradawnego świata”, w którym przenieśliśmy się miliony lat wstecz, by odkrywać sekrety prehistorycznych gigantów! Nasza podróż była pełna pasji, eksperymentów i twórczej zabawy – a oto, co udało nam się stworzyć i czego się nauczyliśmy!
🎖 Nagrody godne prawdziwych odkrywców!
Każdy z uczestników wykonał unikalne medale i nagrody z masy solnej, które dumnie symbolizowały naszą wiedzę i zaangażowanie w projekt. Praca nad nimi rozwijała sprawność manualną, kreatywność i cierpliwość, a także pozwoliła nam doświadczyć, jak z prostych składników można stworzyć coś wyjątkowego.
🧪 Eksperymenty rodem z pradawnych czasów!
Nasz projekt to nie tylko teoria – to także nauka przez zabawę i doświadczenie! Z wielką ekscytacją przeprowadziliśmy eksperymenty, które przybliżyły nam procesy zachodzące w naturze:
🌋 Wybuch wulkanu – połączenie octu i sody oczyszczonej wywołało spektakularną erupcję piany, przypominającą prawdziwe wybuchy wulkaniczne z czasów dinozaurów!
🎈 Pompowanie balonu octem i sodą – dzięki reakcji chemicznej udało nam się napompować balon bez użycia siły! To doskonały przykład na to, jak gazy mogą wpływać na otaczający nas świat.
🌊 Ciecz nienewtonowska – zagadka natury! – mieszanka wody i mąki ziemniaczanej pokazała nam, że materia może być zarówno płynna, jak i stała w zależności od nacisku. Czy to magia? Nie! To fizyka w najlepszym wydaniu!
🎭Aby połączyć naukę z ruchem, przeprowadziliśmy także zabawy rozwijające motorykę dużą i małą. Jednym z wyzwań było ćwiczenie „Kolorowy Tropiciel”, czy „Tańczące dinozaury”, a także „Zgadnij kto to”
Dzięki tej niezwykłej przygodzie rozwijaliśmy zdolności manualne, naukowe myślenie, kreatywność oraz pracę zespołową. Nauczyliśmy się, że odkrywanie tajemnic przeszłości może być niesamowitą zabawą, a nauka wcale nie musi być nudna!
Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie! Kto wie, może wśród nas rośnie przyszły paleontolog, chemik lub artysta?